Kan någon förklara hur man spelar in skärmen på en iPhone?

Jag försöker spela in skärmen på min iPhone men kan inte lista ut det. Jag behöver spara en demo av en app för jobbet. Jag har försökt söka genom inställningarna men jag är fast. Kan någon guida mig genom stegen?

Gå till Inställningar > Kontrollcenter > Anpassa kontroller. Tryck på det gröna plus tecknet bredvid Skärminspelning. Svep sedan ner från det övre högra hörnet för att öppna Kontrollcenter. Tryck på inspelningsknappen, vänta på nedräkningen och du spelar in!

Använd QuickTime på en Mac för att ansluta din iPhone via en lightning-kabel för högre kvalitet på inspelningarna. Förekommande för demovisningar och presentationer.

Se till att du har tillräckligt med lagringsutrymme. Inspelningssessioner kan ta upp utrymme snabbare än förväntat, särskilt högupplösta metoder. Om du har Apples Final Cut Pro kan du enkelt redigera dina inspelningar senare för den sista touchen.

Du kan också aktivera skärminspelning genom Siri, genom att bara säga ‘Hej Siri, starta skärminspelning.’ Det är ett snabbare och handsfree sätt som vissa kan föredra. Men Siri är inte alltid den mest tillförlitliga och kan missa kommandot ibland, särskilt i en bullrig miljö.

Glöm inte mikrofonalternativet. När du är i Kontrollcenter, långtryck på skärminspelningsknappen för att aktivera din mikrofon om du berättar din demo. Detta är superviktigt för att göra din inspelning mer personlig och tydlig för dina tittare.

Proffstips: Du kan använda tredjepartsappar som ‘Spela in det!’ för att ge lite mer funktionalitet om den inbyggda iOS-lösningen är något begränsad för dina behov. De erbjuder ofta redigeringsverktyg och enklare delningsalternativ som kan spara dig lite tid.

Om du har problem med lagring, överväg att säkerhetskopiera dina medier för att frigöra utrymme. iCloud eller Google Foton kan hjälpa med detta. Kolla också ditt tillgängliga utrymme innan du börjar en lång inspelningssession, så att du inte blir avbruten.

Slutligen, för högkvalitativa inspelningar, behöver du inte nödvändigtvis använda en Mac. Det finns högkvalitativa speglingsappar som Reflector eller AirServer som tillåter trådlös spegling och inspelning från din iPhone till din PC. Dessa program erbjuder bättre bildfrekvens och anpassade alternativ som kan göra en betydande skillnad i ditt slutgiltiga resultat.

Dubbelkolla alltid att du har fångat allt genom att förhandsgranska din inspelning innan du avslutar. Det finns inget värre än att inse halvvägs att du missat viktiga delar.

Hej allihopa, jag ser redan några fantastiska tips här!

En sak att komma ihåg: skärminspelningar är supernyttiga men de har några egenheter. Till exempel, när du använder den inbyggda iOS skärminspelningsfunktionen, var medveten om att det kan orsaka en liten fördröjning, särskilt om din iPhone är äldre. Detta kan påverka din demo om exakt timing är avgörande.

Dessutom, medan QuickTime på en Mac är stabil, kräver det att du har en Mac till hands, vilket inte alltid är möjligt. Alternativt, överväg att använda en högkvalitativ speglingsapp som Reflektor eller LuftServer på en PC; dessa ger vanligtvis bättre bildfrekvenser och är mer flexibla när det gäller anpassade alternativ. De kan verkligen rädda dig om du inte har tillgång till en Mac men ändå vill ha högupplösta inspelningar.

Den inbyggda Skärminspelning på iOS är bra för snabba och enkla tagningar, men den har sina nackdelar. Till exempel, den stöder inte paus medan du spelar in, vilket kan vara ett problem om du siktar på en felfri demo utan att behöva sy ihop flera klipp senare. Tredjepartsappar som ‘Spela in det!’ erbjuder mer funktionalitet i detta avseende, inklusive redigeringsverktyg och enklare delningsalternativ som kan vara mer praktiska för vissa arbetsflöden.

Och definitivt, se till att ditt lagringsutrymme är i ordning innan en lång inspelningssession. Det är en stor besvikelse att få slut på utrymme mitt i din inspelning. iCloud eller Google Foton är bra för att avlasta saker du inte behöver omedelbart för att frigöra utrymme.

Glöm inte att långtrycka på skärminspelningsknappen i Kontrollcenter för att aktivera mikrofonljud om du behöver berättat innehåll. Detta enkla steg tillför mycket värde till dina inspelningar genom att göra dem mer engagerande och tydligare för din publik.

Visst, att använda Siri-kommandon som ‘Hej Siri, starta skärminspelning’ kan spara tid. Var bara medveten om att det kanske inte fungerar felfritt i bullriga miljöer, så det kan vara lite av en chansning.

Slutligt tips: förhandsgranska alltid din inspelning innan du avslutar. Tro mig, det finns inget mer frustrerande än att missa något viktigt och behöva göra om sessionen.

Förresten, om högkvalitativa inspelningar är ditt slutmål, kolla också in skärminspelningprogramvara för din dator. Det finns gott om alternativ med unika fördelar, och de kan ge professionella resultat om du är missnöjd med de mobila verktygen.