Kan noen forklare hvordan jeg tar opp skjermen på en iPhone?

Jeg prøver å ta opp skjermen på min iPhone, men får det ikke til. Jeg må lagre en demo av en app for jobben. Jeg har forsøkt å søke gjennom innstillingene, men jeg sitter fast. Kan noen veilede meg gjennom trinnene?

Gå til Innstillinger > Kontrollsenter > Tilpass kontroller. Trykk på det grønne pluss-tegnet ved siden av Skjermopptak. Sveip deretter ned fra øverste høyre hjørne for å åpne Kontrollsenter. Trykk på opptaksknappen, vent på nedtellingen, og du tar opp!

Bruk QuickTime på en Mac for å koble til iPhone via en lightning-kabel for opptak av høyere kvalitet. Hyggelig for demoer og presentasjoner.

Sørg for at du har nok lagringsplass. Opptakssesjoner kan spise opp plass raskere enn forventet, spesielt med høykvalitetsmetoder. Hvis du har Apples Final Cut Pro, kan du enkelt redigere opptakene dine senere for siste finish.

Du kan også aktivere skjermopptak gjennom Siri, ved å bare si ‘Hei Siri, start skjermopptak.’ Det er en raskere og hands-free metode som noen kan foretrekke. Men Siri er ikke alltid den mest pålitelige og kan hende ikke fanger opp kommandoen hver gang, spesielt i et støyende miljø.

Ikke glem mikrofonalternativet. Når du er i Kontrollsenteret, trykk lenge på skjermopptak-knappen for å aktivere mikrofonen hvis du skal fortelle under demonstrasjonen. Dette er superviktig for å gjøre opptaket mer personlig og klart for seerne dine.

Profftips: Du kan bruke tredjepartsapper som ‘Ta opp det!’ for å få litt mer funksjonalitet hvis den innebygde iOS-løsningen er noe begrenset for dine behov. De tilbyr ofte redigeringsverktøy og enklere delingsmuligheter som kan spare deg for tid.

Hvis du sliter med lagringsplass, vurder å sikkerhetskopiere mediene dine for å frigjøre plass. iCloud eller Google Foto kan hjelpe med dette. Sjekk også ledig lagringsplass før du begynner på en lang opptaksøkt, så du ikke blir avbrutt.

Til slutt, for høyere kvalitet på opptak, trenger du ikke nødvendigvis bruke en Mac. Det finnes høy kvalitets speilingsapper som Reflector eller AirServer som tillater trådløs speiling og opptak fra din iPhone til din PC. Disse programmene tilbyr bedre bildefrekvens og tilpassede alternativer som kan gjøre en betydelig forskjell i ditt endelige resultat.

Dobbeltsjekk alltid at du har fanget alt ved å forhåndsvise opptaket før du avslutter. Det er ingenting verre enn å oppdage halvveis at du har gått glipp av viktige deler.

Hei folkens, jeg ser noen flotte tips her allerede!

En ting å huske på: skjermopptak er supernyttige, men de har noen særegenheter. For eksempel, når du bruker den innebygde skjermopptaksfunksjonen på iOS, vær oppmerksom på at det kan forårsake en liten forsinkelse, spesielt hvis din iPhone er eldre. Dette kan påvirke din demo hvis presis timing er avgjørende.

Dessuten, mens QuickTime på en Mac er solid, krever det at du har en Mac for hånden, noe som ikke alltid er gjennomførbart. Alternativt kan du vurdere å bruke en høy-kvalitets speilings-app som Reflector eller AirServer på en PC; disse gir vanligvis bedre bildefrekvenser og er mer fleksible med hensyn til tilpassede alternativer. De kan virkelig redde deg hvis du ikke har tilgang til en Mac, men fortsatt vil ha høyoppløselige opptak.

Den innebygde Skjermopptak på iOS er flott for raske og enkle opptak, men den har sine ulemper. For eksempel, den støtter ikke pause mens du tar opp, noe som kan være et problem hvis du sikter på en feilfri demo uten å måtte sy sammen flere klipp senere. Tredjepartsapper som ‘Record it!’ tilbyr mer funksjonalitet i denne forbindelse, inkludert redigeringsverktøy og enklere delingsalternativer som kan være mer praktiske for noen arbeidsflyter.

Og definitivt, sørg for at lagringen din er i orden før en lang opptaksøkt. Det er en stor skuffelse å gå tom for plass halvveis gjennom opptaket. iCloud eller Google Bilder er flotte for å avlaste ting du ikke trenger umiddelbart for å frigjøre plass.

Ikke glem at langt trykk på skjermopptaksknappen i Kontrollsenteret for å aktivere mikrofonlyd er avgjørende hvis du trenger innhold med fortelling. Dette enkle trinnet tilfører mye verdi til opptakene dine ved å gjøre dem mer engasjerende og klarere for ditt publikum.

Selvfølgelig, å bruke Siri-kommandoer som ‘Hei Siri, start skjermopptak’ kan være en reell tidsbesparende. Bare vær klar over at det kanskje ikke fungerer feilfritt i støyende miljøer, så det kan noen ganger være litt hit or miss.

Siste tips: alltid forhåndsvis opptaket ditt før du avslutter. Stol på meg, det finnes ikke noe mer frustrerende enn å gå glipp av noe essensielt og måtte gjøre hele økten på nytt.

Forresten, hvis opptak av høyere kvalitet er målet ditt, sjekk også ut skjermfangstprogramvare for datamaskinen din. Mange alternativer tilgjengelig med unike fordeler, og de kan gi profesjonelle resultater hvis du er misfornøyd med verktøyene for mobil først.