Jeg prøver at optage min iPhone-skærm, men kan ikke finde ud af det. Jeg skal gemme en demo af en app til arbejdet. Jeg har prøvet at søge i indstillingerne, men jeg sidder fast. Kan nogen guide mig gennem trinnene?
Gå til Indstillinger > Kontrolcenter > Tilpas kontroller. Tryk på det grønne plustegn ved siden af Skærmoptagelse. Derefter, swipe ned fra øverste højre hjørne for at åbne Kontrolcenter. Tryk på optageknappen, vent på nedtællingen, og du optager!
Brug QuickTime på en Mac for at forbinde din iPhone via et lynkabel for optagelser af højere kvalitet. Ofte brugt til demoer og præsentationer.
Sørg for, at du har nok lagerplads. Optagelsessessioner kan hurtigt tage mere plads end forventet, især metoder med høj opløsning. Hvis du har Apple’s Final Cut Pro, kan du nemt redigere dine optagelser senere for det endelige touch.
Du kan også aktivere skærmoptagelse gennem Siri, ved bare at sige ‘Hej Siri, start skærmoptagelse.’ Det er en hurtigere og håndfri metode, som nogle måske foretrækker. Dog er Siri ikke altid den mest pålidelige og kan muligvis ikke opfange kommandoen hver gang, især i et støjende miljø.
Glem ikke mikrofonindstillingen. Når du er i Kontrolcenter, langt-tryk på skærmoptagelsesknappen for at aktivere din mikrofon, hvis du kommenterer din demonstration. Dette er super vigtigt for at gøre din optagelse mere personlig og klar for dine seere.
Pro tip: Du kan bruge tredjepartsapps som ‘Optag det!’ for at give lidt mere funktionalitet, hvis den indbyggede iOS-løsning er noget begrænset til dine behov. De tilbyder ofte redigeringsværktøjer og nemmere delingsmuligheder, der kan spare dig lidt tid.
Hvis du kæmper med lagerplads, overvej at sikkerhedskopiere dine medier for at frigøre plads. iCloud eller Google Fotos kan hjælpe med dette. Tjek også din tilgængelige plads, før du starter en lang optagelsessession, så du ikke bliver afbrudt.
Endelig, for optagelser i højere kvalitet behøver du ikke nødvendigvis at bruge en Mac. Der er høj kvalitets spejlingsapps som Reflector eller AirServer, der tillader trådløs spejling og optagelse fra din iPhone til din PC. Disse programmer tilbyder bedre billedhastigheder og specielle indstillinger, der kan gøre en betydelig forskel i dit endelige output.
Dobbelttjek altid, at du har fanget alt ved at forhåndsvise din optagelse, før du afslutter. Der er intet værre end at indse midtvejs, at du gik glip af væsentlige dele.
Hej folkens, jeg ser allerede nogle gode tips her!
En ting at huske: skærmoptagelser er super nyttige, men de har nogle små finurligheder. For eksempel, når du bruger den indbyggede iOS-skærmoptagelsesfunktion, skal du være opmærksom på, at det kan forårsage en let forsinkelse, især hvis din iPhone er ældre. Dette kan påvirke din demo, hvis præcis timing er afgørende.
Desuden, mens QuickTime på en Mac er solid, kræver det, at du har en Mac til rådighed, hvilket ikke altid er muligt. Alternativt kan du overveje at bruge en høj-kvalitets mirreringsapp som Reflector eller AirServer på en PC; disse giver typisk bedre billedhastigheder og er mere fleksible med hensyn til tilpassede muligheder. De kan virkelig redde dig, hvis du ikke har adgang til en Mac, men stadig ønsker højopløsningsoptagelser.
Den indbyggede Skærmoptagelse på iOS er fantastisk til hurtige og nemme optagelser, men den er ikke uden sine ulemper. For eksempel understøtter den ikke pause under optagelse, hvilket kan være et problem, hvis du sigter mod en fejlfri demo uden at skulle sy flere klip sammen senere. Apps fra tredjeparter som ‘Optag det!’ tilbyder mere funktionalitet i denne henseende, inklusive redigeringsværktøjer og nemmere delingsmuligheder, som kan være mere bekvemme for nogle arbejdsgange.
Og sørg bestemt for, at dit lager er i orden før en lang optagelsessession. Det er virkelig irriterende at løbe tør for plads halvvejs gennem din optagelse. iCloud eller Google Fotos er gode til at flytte ting, du ikke har brug for med det samme, for at frigøre plads.
Glem ikke, at langtrykke på skærmoptagelsesknappen i Kontrolcenteret for at aktivere mikrofonlyd er afgørende, hvis du har brug for indhold med fortælling. Dette enkle skridt tilføjer meget værdi til dine optagelser ved at gøre dem mere engagerende og klarere for dit publikum.
Sikker på, at bruge Siri-kommandoer som ‘Hej Siri, start skærmoptagelse’ kan være en rigtig tidsbesparelse. Vær dog opmærksom på, at det måske ikke virker fejlfrit i støjende omgivelser, så det er undertiden en hit eller miss.
Endelig tip: forvis altid din optagelse, før du afslutter. Tro mig, der er intet mere frustrerende end at mangle noget væsentligt og skulle gøre sessionen om.
For resten, hvis højere kvalitet optagelser er dit mål, så tjek også skærmoptagelsessoftware til din computer. Mange muligheder tilgængelige med unikke fordele, og de kan give resultater i professionel kvalitet, hvis du er utilfreds med de mobiltjenester.